dilluns, 28 de gener del 2013

Montmalús, 2781m

Cim del Montmalús

El dia 27, després d'un dia de temporal de neu, relax, welness i un esplèndid sopar en una acollidora boda de la Massana, ens decidim a fer una excursió amb raquetes partint de Grau Roig. Inicialment teníem pensat anar al circ de Pessons. Agafem l'itinerari correcte i ens passem de llarg. Havent pujat uns 200m, seguim recte amunt en direcció oest enlloc de girar al sud. Deixem el camí del circ de Pessons i veiem el cim del Montmalús davant nostre. Uns esquiadors que ja han fet el cim ens confirmen que és el Montmalús i que per anar a Pessons el millor és girar cua, baixar i agafar el camí correcte.  La Gemma i jo decidim canviar de cim, perquè de fet aquesta muntanya era la primera candidata, seguint els consells del llibre on havíem tret les ressenyes.

Cada vegada trobàvem més neu, però amb les raquetes avançàvem molt bé. El dia cobert deixava entreveure la posició del sol, tot i que en cap moment va lluïr gaire.

Molt illusionats per l'excursió, celebrant un cap de setmana previ al meu aniversari i estrenant tot de coses que ens ha dut aquest nadal, pugem fins el coll ràpidament.

Aquest itinerari és fàcil i curtet. En arribar al coll ens sorprèn, com de costum, un païsatge fantàstic. Les fortes pendents de la vessant oest fan una mica de respecte però l'estat de la neu és molt bo. Ràpidament ens plantem a dalt del cim i contemplem una curta estona un horitzó ple de muntanyes. Una escena totalment hivernal i gèlida.

La baixada és ràpida tot i que les raquetes ara s'enfonsen més.
En arribar a les pistes de Grau Roig em deixo caure de cul per la pista, agafant velocitat i frenant amb els pals com si fos una bruixa! kjjj és una pista negra!!! els esquiadors és queden bocabadats! Va Gemma ara tu! deixa't caureeeeeeeeeeee!

Un cop abaix de tot, la cerveseta de rigor tot escoltant les suggerències d'en Borja, un guia de muntanya que coneix molt bé el país.

Gran excursió, cap de setmana complert! una de les primeres ascensions hivernals de la Gemma, ai! que ja t'ha agafat la febre pirineïsta!!

Part final, aprop del coll

La Gemma en l'atac al cim

La Gemma al coll

Mirant a l'est, Puigpedrós de Llanós, Coma d'Or i Carlit

Cim de Pessons, queda pendent!

Pau al cim

1. Super crònica ¡¡¡¡
    i si si m´ha agafat la febre del cimmmmmmmm¡¡¡¡